20 января 2020        133         Комментарии к записи Kipperi teenus отключены

Kipperi teenus


Räägitakse, et ihne maksab topelt. See kõnekäänd peab vett ka laevanduses. Esmapilgul mõistliku säästu tõttu võidakse hiljem kaotada nii ajas kui ka rahas.
Tavaliselt tekib värskelt veesõiduki soetanud inimesel kohe küsimus: kuidas alus sihtkohta toimetada? Väikelaevade ja kaatrite transportimiseks kasutatakse enamasti autot. See on kiire ja suhteliselt lihtne lahendus, sest nõnda on võimalik silma peal hoida laeva seisundil, vette laskmisel ja kaldale toomisel ning laadimisel ja mahalaadimisel.

Väikelaeva või kaatrit võib vedada oma autoga, tarvis on vaid spetsiaalset raskeveohaagist. Suuremate veesõidukite transporti pakuvad mitmesugused veondusettevõtted, kel on vajalikud vahendid ja varustus (veduk, ujuvvahendi puksiir, vahendid vette laskmiseks ja veest väljatõmbamiseks, väärtlasti kinnitus- ja kindlustusvahendid jne) ning pädev, kohusetundlik ja korralik meeskond. Klient usaldab ju nende hooleks oma väärtusliku ja kergesti kahjustatava vara.

Suuremaid ja mitmekerelisi laevu transporditakse tavaliselt merd mööda, kuna autoga vedu on liiga keeruline ja kulukas. Tihtipeale on merd mööda vedu otstarbekam ka väikelaevade transportimiseks. Selle kasuks räägib ka transportimisega ajal toimuv paadi täiendav ülevaatus, mille käigus ilmnevad varjatud vead enne, kui omanik ise rooli taha asub. Tavaliselt usaldatakse paadi kohaletoimetamine professionaalsele meeskonnale (juhul kui omanik ei ole kogenud laevajuht). Soovi korral võib omanik aluse kohaletoimetamisel kohal olla, sest nõnda saab ta kasulikke kogemusi selle juhtimise, sildumise ja navigeerimise kohta. Muidugi võib laeva kohale tuua ka omaniku osaluseta.

Kaatri ja purjejahi transport
Et kohaletoimetamine oleks ohutu, töötame ainult valgel ajal ning sõidame vaid heade ilmastikutingimustega. Kui vahemaa on liiga pikk ning transportimisaeg jääb ka pimedale ajale, võtame pardale valvetüürimehe. Keskmiselt võib purjekas liikuda kuni 100–200 kilomeetrit päevas, kuid see oleneb ilmatingimustest ja laeva kvalifikatsioonist. Me arutame kohaletoomise üksikasjad alati kliendiga läbi ning lepime kokku saabumise aja. Kui transportimise ajal saab telefoni teel ühendust pidada, teavitame klienti meie asukohast ja edaspidisest tegevusest.

Iga marsruut on ainulaadne, erinevad nii jahid, meeskonna liikmete arv, reisi kestus, ilmastikuolud kui ka muud tegurid. Me koostame alati personaalse plaani, püüame säästa kütust ja hoiame sõidu ajal puhtust. Transpordi ajal järgime kõiki laevajuhtimisreegleid ning valime ohutu marsruudi. Tormihoiatuste ja halva ilma korral muudame marsruuti. Meie prioriteet on üks – transportida veesõiduk ohutult sihtpunkti.

Transpordikulud

Kapteni päevatasu 24 h – hind kokkuleppel

Meeskonna päevaraha – hind kokkuleppel

Laeva kohaletoomise lisakulud

Kapteni ja meeskonna laeva järele tulek teise sadamasse

Kapteni ja meeskonna toitlustus

Puksiiriteenused vajadusel

Laeva seismine sadamas

Sõiduki remont vajadusel

Kütus

Kindlustus